Yrd. Doç. Dr. SELAY ILGAZ SÜMER

İşletme Programı



Tel : 0312 2466666 - 2151
E-Posta : silgaz[at]baskent.edu.tr
  • Doktora (2011), Gazi Üniversitesi, İşletme
  • Yüksek Lisans (2004), Gazi Üniversitesi, İşletme
  • Lisans (2001), Başkent Üniversitesi, Turizm İşletmeciliği

Çalışma Alanları


  • PAZARLAMA

Kitaplar


  • Ilgaz Sümer S. ;Uluslararası Pazarlamada Örgütlenme ve Denetim. In:Prof. Dr. Mehmet İsmail Yağcı , Doç. Dr. Sabiha Kılıç editors. Uluslararası Pazarlama. İstanbul: Lisans Yayıncılık; 2014. p.357-370.

  • Ilgaz Sümer S. ;Stratejik Pazarlama Planlaması - Pazarlama Yönetimi Süreci. In:Prof. Dr. İ. Kırcova, Yrd. Doç. Dr. Tahir Benli editors. Pazarlama Yönetimi. İstanbul: Lisans Yayıncılık; 2013. p.43-62.

Makaleler


  • Ilgaz Sümer S. ;A Brief Perspective on Emoji Marketing. International Journal of New Technology and Research, 2017; 3(9):-. ( Index Copernicus )

  • Ilgaz Sümer S, Sümer E, Banaz B, Işık C. ;İnteraktif Pazarlamada Sanal Ayna Kullanımı: Mobil Cihazlara Yönelik Bir Uygulama. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi, 2017; 2(1):38-49. ( Google Scholar )

  • Eser Z, Kurtulmuşoğlu B, Bıçaksız A, Ilgaz Sümer S. ;Counterfeit Supply Chains. Procedia Economics and Finance, 2015; 23:412-421. ( EBSCO )

  • Ilgaz Sümer S, Sümer E, Atasever H. ;Promoting development through a geographic information system-based Lodging Property Query System (LPQS) for Antalya, Turkey. Information Development, 2016; 32(4):1055-1067. ( SSCI : Social Sciences Citation Index )

  • Ilgaz Sümer S, Üner MM. ;Türkiye ile Orta Asya Türk Cumhuriyetleri Arasındaki Psikolojik Mesafe. Bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 2014; (69):239-262. ( SSCI : Social Sciences Citation Index )

  • Ilgaz Sümer S, Üner MM. ;Uluslararası Pazarlamada Psikolojik Mesafe İle Ürün Stratejileri Arasındaki İlişki. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2012; 14(1):1-28.

  • Eser Z, Ilgaz Sümer S. ;Pazarlama Karması Mal ve Hizmetler için Tüketiciler Tarafından Nasıl Değerlendirilir? Betimleyici Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2006; 8(3):111-132.

  • Ilgaz Sümer S, Eser Z. ;Pazarlama Karması Elemanlarının Evrimi. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2006; 8(1):165-186.

Bildiriler


  • Ilgaz Sümer S. ;A Study on Examining the Tourism Related Conference Proceedings. 4th International Conference on Tourism: Theory, Current Issues and Research: ; 08/09/2017 - 10/09/2017

  • Ilgaz Sümer S, Özgürbüz G, Sümer E. ;Extraction of Customer Demographic Characteristics in Supermarkets Based on Image Processing Techniques. International Science and Technology Conference: ; 17/07/2017 - 19/07/2017

  • Ilgaz Sümer S, Sümer E. ;Recent Computer Applications in Marketing. The Asian Conference on Social Sciences: ; 08/06/2017 - 11/06/2017

  • Kalay G, Ilgaz Sümer S. ;A Study on Examining the Public Service Announcements within the Framework of Sustainable Consumption. 3rd International Conference on Social Sciences and Education Research: ; 27/04/2017 - 29/04/2017

  • Ilgaz Sümer S, Özdemir MC, Turakan CB, Sümer E. ;Customer Satisfaction in Mobile Services Marketing: A Mobile Appointment System for Barber Shops. 4th International Conference on New Challenges in Management and Business: İzmir; 05/09/2016 - 06/09/2016

  • Ilgaz Sümer S. ;An Anatomy of a Game In the Extent of Marketing: Pokemon Go. 4th International Conference on New Challenges in Management and Business: İzmir; 05/09/2016 - 06/09/2016

  • Koral G, Ilgaz Sümer S. ;Product Strategies in International Marketing: A Study on the Turkish Apparel Store. 4th International Conference on New Challenges in Management and Business: İzmir; 05/09/2016 - 06/09/2016

  • Ilgaz Sümer S, Uğur M, Sümer E. ;Turizm Pazarlamasında Bilgi Teknolojilerinin Kullanımı: Akıllı Otel Odası Otomasyon Sistemi. International Science and Technology Conference: ; 13/07/2016 - 15/07/2016

  • Ilgaz Sümer S. ;The Effects Of Social Marketing Efforts On Consumers: The Ice Bucket Challenge. International Science and Technology Conference: ; 13/07/2016 - 15/07/2016

  • Özüdoğru D, Arıkan E, Ilgaz Sümer S, Sümer E. ;Augmented Reality As An Experiential Marketing Tool: A Virtual Mirror System For Eyewear. The 4th International Conference on Marketing (ICOM-2016): Bangkok, Thailand; 26/05/2016 - 27/05/2016

  • Ilgaz Sümer S, Sümer E, Çetiner CY. ;A New Approach in Individual Marketing: Design of Personalized Smart Billboard System. International Conference on Social Sciences and Education Research: Antalya; 29/10/2015 - 31/10/2015

  • Eser Z, Kurtulmuşoğlu B, Bıçaksız A, Ilgaz Sümer S. ;Counterfeit Supply Chains. 2nd Global Conference on Business, Economics, Management & Tourism: Prague, Czech Republic; 30/10/2014 - 31/10/2014

  • Ilgaz Sümer S. ;A New Technological Trend in International Marketing Decision Making Process: Geographic Information System. Twenty Third Annual World Business Congress: Ankara; 24/06/2014 - 28/06/2014

  • Atasever H, Ilgaz Sümer S, Sümer E. ;Coğrafi Bilgi Sistemi Tabanlı Konaklama İşletmesi Sorgulama Sistemi. TMMOB Coğrafi Bilgi Sistemleri Kongresi 2013: ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi; 11/11/2013 - 13/11/2013

  • Eser Z, Ilgaz Sümer S. ;Managers' Concerns To Use Blue Flag As A Marketing Tool In Tourism Industry In Turkey. American Society of Business and Behavioral Sciences 20th Annual Conference: Las Vegas; 21/02/2013 - 24/02/2013

  • Ilgaz Sümer S, Hasanov V. ;Franchising Sistemine Göre İşleyen Fast Food Restoranların Tüketiciler Tarafından Tercih Edilme Nedenleri Üzerine Bir Araştırma: Ankara İli Örneği. 1. Uluslararası İşletme Yönetimi ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kongresi: Bakü; 23/11/2012 - 25/11/2012

  • Ilgaz Sümer S. ;Değer Odaklı Pazarlama Kapsamında Pazarlama Karması Elemanları: Tüketici Boyutunda Bir Değerlendirme. 7. Anadolu İşletmecilik Kongresi: ÇORUM; 08/05/2008 - 10/05/2008

  • Ilgaz S, Çakar M. ;Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Staj Problemleri: Başkent Üniversitesi İİBF Turizm İşletmeciliği Bölümü Öğrencileri Üzerinde Yapılan Bir Araştırma. Turizm Eğitimi Konferans - Workshop: ANKARA; 11/12/2002 - 13/12/2002